INTESYWNY BAŁTYK + SZKOLENIE Z OBSŁUGI SILNIKA I TRYM ŻAGLI!

Termin: 05.04.2025 - 13.04.2025
Akwen: Bałtyk, Inny
Miejsca: 6
Cena:2 990,00 PLN

Ogłoszenodawca:Przygody z Wiatrem
Email:Wyślij wiadomość
Strona WWW:s://przygodyzwiatrem.pl/intesywny-baltyk-szkolenie-z-obslugi-silnika-i-trym-zagli

Szczegóły na: https://przygodyzwiatrem.pl/intesywny-baltyk-szkolenie-z-obslugi-silnika-i-trym-zagli/

Zapraszam na wyjątkowy, intensywny rejs, który połączymy z jednodniowym szkoleniem z obsługi i napraw silnika stacjonarnego diesla na jachcie. W trakcie rejsu będę też prowadził szkolenie z trymowania żagli.

Będziemy ćwiczyć, w jaki sposób żeglować z wiatrem na genui i spinakerbomie, jak przygotować, stawiać i zrzucać genaker, żagle marszowe i sztormowe.

Dowiecie się jak czarterować jachty aby nie stracić kaucji. Jak ją wpłacać oraz jakie ubezpieczenia działają, a kiedy nie, które z nich warto wykupić, a które są mało istotne i tylko uszczuplą Wasz budżet. Wiedzę tę zdobyłem na wielu własnych doświadczeniach. Jestem pewien, że zainwestowane pieniądze w szkolenie zwrócą Wam się wielokrotnie.

W kolejnych dniach skupimy się na bardziej zaawansowanej obsłudze, serwisie i rozwiązywaniu problemów związanych z silnikiem jachtu.

To szkolenie to duża dawka żeglugi oraz praktyczna wiedza i umiejętności, które każdy skipper i oficer jachtowy powinien opanować.

Zagadnienia szkoleniowe realizowane w trakcie rejsu:

  • Jak nie stracić kaucji podczas czarteru jachtu, czyli w jakiej formie wpłacać kaucje aby można ją było potem odzyskać (praktyczna wiedza oparta na kilkudziesięciu czarterach w różnych krajach świata)
  • Wykorzystanie radaru w nawigacji – praktyka
  • Wykorzystanie autopilota, kiedy i jak odpowiednio dobrać parametry oraz tryb pracy

 Praktyczna nauka trymowania, refowania i wykorzystania żagli w różnych warunkach wiatrowych. Jak robić to bezpiecznie i nie porwać żagli.  

  • Genua i grot
  • Genua + spinaker bom
  • Fok marszowy i sztormowy
  • Genaker
  • Zmiana żagli na rolerze i sztywnym sztagu

Silniki na jachcie – silnik stacjonarny i zaburtowy 

  • Budowa i obsługa silnika stacjonarnego (diesla)
  • Sprawdzenie silnika przy przejęciu jachtu, co i jak sprawdzać.
  • Podstawowe prace serwisowe przy silniku(w praktyce):
    • Sprawdzenie poziomu i wymiana oleju silnikowego i filtra
    • Wymiana filtra paliwa wstępnego i dokładnego
    • Sprawdzenie poziomu i wymiana oleju w skrzyni przekładniowej
    • Napięcie paska osprzętu i jego wymiana
    • Wymiana impelera w pompie wody zaburtowej
    • Wymiana pompy wody zaburtowej
    • Podstawowa metoda weryfikacji pracy wtryskiwaczy
    • Sprawdzenie uszczelnienia wału lub przekładni saildrive
    • Sprawdzenie poziomu i wymiana płynu chłodniczego
    • Budowa i wymiana rozrusznika
    • Wymiana alternatora
    • Jak prosto i szybko zrobić z silnika stacjonarnego pompę zenzową?
  • Przypadki awaryjne! Co robić? – praktyczne zajęcia jak analizować i weryfikować awarię krok po kroku, w przypadku gdy:
    • Silnik nie odpala
    • Występuje alarm przegrzania silnika
    • Brak reakcji silnika na manetkę
    • Zauważono wyciek paliwa/oleju/wody pod silnikiem
    • Brak ładowania baterii
    • Woda morska nie wypływa z wydechu
  • Budowa i sprawdzanie silnika zaburtowego (do pontonu)
  • Poprawna eksploatacja silnika zaburtowego
  • Podstawowe problemy silnika zaburtowego i ich rozwiązywanie

Jest to intensywny rejs żeglarski, na którym postaramy się przepłynąć dużo mil morskich, jednak jeden cały dzień rejsu w porcie poświęcimy na szkolenie z silników.

Wszystko to na wyjątkowym, solidnym i szybkim 14.5 metrowym jachcie Beneteau First 47.7, przygotowanym do oceanicznego pływania.

Na jachcie pełen komfort – ogrzewanie, generator, duże plotery gps, autopilot, radar Broadband4G, AIS, komplet żagli zapasowych, pełne wyposażenie bezpieczeństwa, kambuza oraz czysta pościel. Aby zapewnić najwyższy komfort załoga oraz skipper śpią wyłącznie w kabinach tak aby mesa była zawsze dostępna dla załogi.

Wszystkie nasze rejsy to rejsy stażowo-szkoleniowe, na których uczestnicy stanowią załogę, a nie są turystami.

Na rejsie poza dużą dawką praktycznych umiejętności, uzyskasz staż morski potrzebny do szkolenia na kolejne stopnie żeglarskie. Staż zostanie potwierdzony opinią z rejsu, wystawioną przez kapitana.

Zapraszam!

Wojciech Danilczuk

Wstecz

Podobne rejsy:

Powitanie fiordów.jpg

Kierunek północ! Ze Szczecina do Stavanger

Termin:22.04.2025 - 03.05.2025
Akwen:Bałtyk, Morze Północne
Cena:4 190,00 PLN
Miejsca:7

Szczegóły na: https://przygodyzwiatrem.pl/szczecin-stavanger-22-04-03-05-2025-11dni/

Zapraszam na rejs, który otwiera długą drogę s/y Leontina z Bałtyku po przez Norwegię, Szkocję, Wyspy Owc…

Zeglarska-majowka-2025-Fiku-Miku-Po-Baltyku-za-nami--768x356.jpg

Majówka pod żaglami 2025

Termin:26.04.2025 - 03.05.2025
Akwen:Bałtyk
Cena:1 598,00 PLN
Miejsca:18

Majówka pod żaglami 2025- informacje

Informacje o ósmej edycji największej żeglarskiej majówki w Polsce – „Fiku miku po Bałtyku” 2025! Zapraszamy do uczestnictwa w tej wyjątkowej przygodzie, która

20240627_093916617_iOS.jpg

Kanałem Kaledońskim do Szkocji / Rejs Stavanger - Oban

Termin:17.05.2025 - 31.05.2025
Akwen:Morze Północne, Inny
Cena:5 490,00 PLN
Miejsca:7

Szczegóły: https://przygodyzwiatrem.pl/stavanger-iverness-kanal-kaledonski-oban-17-05-2025-31-05-2025-14-dni/

 

Esencja i najpiękniejsze miejsca Szkocji!

Jeżeli marzą Ci się piękne widoki…

@WebProfiler/Profiler/toolbar_js.html.twig